ספר הינו כלי לחיזוק המותג והוא האמצעי למתג את עצמכם כסופרים, מרצים, מומחים בתחומכם ועוד.
אם אתם עובדים בתחנת דלק לדוגמא ורוצים להוציא ספר זה מעולה!
אני אישית קודם כל ממליץ שתבנו עסק ולאחר מכן תוציאו את הספר לאור והוא ימנף את הפעילות העסקית שלכם.
ככה סתם להוציא ספר לאור זה נחמד אבל זאת השקעה כספית ואם אין אסטרטגיה נכונה חוץ מההורים ועוד קצת חברים אף אחד לא הולך לקנות אותו וחבל!
זה יכול להיות ספר מעולה שפשוט יישב בארגזים אצלכם במחסן.
אז החלטתם שאתם רוצים להוציא ספר? מעולה! מה עכשיו?
הפרקים עצמם צריכים להיות בנויים מאבני דרך וסיפורים שקרו לנו בהמלך החיים ששם הבנו איך להגיע לתוצאה – שם הספר שלנו.
אז אם ניקח לדוגמא את הספר " איך לגדל ילדים מצליחים"
ונפרוט אותו ל – 10 פרקים זה יכול להיות משהו כמו:
אחרי שכתבתנו את תוכן העניינים ויש לנו לפחות 10 פרקים והבנו בגדול על אילו נושאים אנחנו רוצים לכתוב – זהו השלב של חישוב המילים.
ספר אוטוריטה (עיון) מומלץ לכתוב בין 15,000 – 25,000 מילים זה אומר באיזור ה- 150 עמ'.
(יש פרק על איך לתכנן סדרת ספרים בפודקאסט שלי תקפצו לשם אחר כך)
בכל מקרה, אם כתבנו לדוגמא 10 פרקים ואנחנו רוצים לכתוב איזור ה20,000 מילים זאת אומרת שאנחנו צריכים בממוצע 2,000 מילה לפרק.
כאן אתם חייבים להבין ששריר הכתיבה חשוב מאוד, ויש לתרגל כתיבה חופשית על בסיס יום יומי כדי שזה יזרום ולא תיתקעו על כל מילה שנייה.
אחרי שכתבתם את הפרקים הראשונים, יש למלא דף על אודות המחבר, למה כתבתם ספר זה, הקדמה, סיכום, הנעה לפעולה וכו' – עד עמ' אחד לכל אחד מהם.
הכי חשוב לדעתי כמו שאמרתי זה לתרגל כתיבה חופשית וכמובן לשים דד ליין להוצאת הספר לאור.
אם אמרתם לעצמכם חצי שנה מהיום עד שהספר יוצא לאור – מעולה!