10 הרגלים מעצימים לחיים בריאים ומאושרים יותר

בניית הרגלים מעצימים לחיים זוהי הדרך הטובה ביותר להתמודד מול המטרקיס האין סופי שאנו חיים בו

בעולם של היום, הכל מתחיל בהרגלים שאנו מטמיעים בחיינו. 

מתי אנחנו הולכים לישון, מה אנחנו אוכלים, האם אנחנו מפנים זמן לקריאה ולהתפחות אישית וכו'. 

הדבר היחידי שאנו יכולים לשלוט עליו הינו הפעולות שלנו ביום יום, אין לנו שליטה על מה שקורה בחוץ, על המלחמות, אנחנו בקושי בורג קטן במערכת האין סופית הזאת שנקראת "כדור הארץ". לכן, האחריות שלנו היא להתעורר מוקדם, להשיקע בעצמנו, ובכך לצבור אנרגיה חיובית וגם להעביר אותה לשאר האנשים שאנו פוגשים במהלך היום. 

במאמר הבה סיכמתי 10 הרגלים מעצימים שתוכלו להטמיע בחייכם שיהפכו אותם לבריאים ומאושרים יותר. 

מוכנים? מתחילים. 

10 הרגלים מעצימים לחיים בריאים יותר:

  1. אכילה מודעת – כשאנחנו אוכלים, להתרכז באוכל ולא בסדרים אחרים. לוותר על המסכים, עדכונים, עבודה או כל הסחת דעת אחרת. התרכזו במרקם האוכל, טעם, ריח. נצלו את האכילה לתרגול מיינדפולנס ואפילו תוכלו לראות שתוך זמן קצר אתם אוכלים רק מה שבאמת גורם לכם להרגיש טוב ורק עד שובע ולא מעבר.

 

איך עושים את זה ת'כלס? שמים את האוכל על המזלג, אומרים תודה או מברכים העיקר להודות ולא לקחת דברים מובנים מאליהם. לאחר מכן, הכניסו את המזלג באיטיות לפה תוך כדי שאתם שמים לב לרעשים החיצוניים, פתחו את הפה והתענגו על אותו ביס. לעסו באיטיות ושימו לב איך המרקם של הטעם משתנה, איך הוא הופך להיות עיסתי ( לעסו 20-30 פעמים כל ביס) ברגע שבעלם את האוכל שימו לב איך האוכל עובר בגרון.

 

  1. להוריד שיפוטיות כלפי עצמי והסביבה – אנחנו נוטים לחשוב ששיפוטיות עוזרת לנו לראות את העולם בצורה ביקורתית שמיטיבה לנו. אבל האמת היא ששיפוטיות רק שומרת עלינו במיקוד שלילי ללא תוצאות חיוביות. נסו להתרגל להורדת שיפוטיות, זכרו שאין נכון או לא נכון, גם אם חבר טעה, אין צורך לבקר אותו אלא לתת לו לכוות את הסיפור שלו במהלך החיים, להיות לצידו ולתת כתף תומכת.

 

  1. לחיות בקבלה של המציאות– מבלי לשים לב, יש לא מעט תחומים בחיינו בהם אנחנו בהתנגדות למציאות. אנחנו משתוקקים שתקופה אחרת (אולי טובה יותר תגיע) אנחנו כועסים ומתנגדים על התקופה שאנחנו נמצאים בה עכשיו. חוסר קבלה של המציאות גורם לנו לחיות בכעס, התנגדות ואפילו להגביר את השיפוטיות שלנו. מה שניתן לעשות, זה להבין שהמציאות היא דינאמית בדיוק כמו הגוף שלנו, לקבל את המציאות ולדעת שהשינוי נמצא בידיים שלנו והכל מתחיל במיינד שלנו.

 

4. לעשות מדיטציה בבוקר– הרגל נפלא ומשנה חיים לפתוח איתו את הבוקר. הקדישו 5–15 דקות כל בוקר לעצמכם לתרגול מדיטציה. הרגל זה יפוך אותנו מודעים יותר, רגועים יותר, ואפילו פרודקטיבים יותר.

אחד הדברים הכיפיים שאני אוהב להוסיף זה סשן נשימות לאחר מכן, להקשיב לנשימות ופשוט לתרגל נוכחות בכאן ועכשיו.

5. פעילות גופנית באופן קבוע – מחקרים הראו שפעילות גופנית מורידה את רמות הלחץ שלנו ועוזרת לחיזוק המנטלי שלנו. כל סוג של פעילות גופנית בחיינו יעזור. אפילו לצאת להליכה 3 פעמים בשבוע יעשה את העבודה. יש ספר שנקרא " it that frug " ששם הוא מספר על כך שאנחנו צריכים לעשות את הפעולה הקשה ביותר כמה שיותר מוקדם בבוקר, לכן אם קשה לכם להתאמן צאו כמה שיותר מוקדם לאימון של חצי שעה, ופשוט תראו את ההבדלים ביום יום, תהיו הרבה יותר אנרגטיים, אפקטיביים ובסוף גם תמשכו אליכם אנשים כאלו לחייכם.

6. ללמוד כל הזמן – קראו ספרים, הקשיבו לפודקאסטים, או תקחו קורסים. כל דרך למידה שנוחה וכיפית לכם טובה. להכניס לחיינו למידה באופן קבוע ישמור עלינו חדים, מתפתחים ומחוברים למציאות ומידע חדש שיוצא. להמשיך ללמוד יעזור לנו להמשיך ליצור, ולהכניס השראה ויצירתיות לתוך חיינו.

7. להכניס מוזיקה לחיים– הכניסו כמה שיותר מוזיקה שאתם אוהבים ליומיום שלכם. מוזיקה מעוררת אותנו, מחברת אותנו לעצמנו ולרגשות שלנו. וניתן להשתמש בה כדי לשפר את המצב רוח שלנו אם יש צורך 😉

8. להקשיב לגוף– היו מחוברים והקשיבו לגוף. הגוף שלנו אומר לנו המון וכל הזמן, וזאת האחריות שלנו להקשיב לו. הגוף מסמן לנו שאנחנו לחוצים מידי, עייפים מידי, או בסכנה. הקשבה לגוף תעזור לנו לא לדחוק בעצמנו ולהמשיך להיות בריאים לאורך זמן.

9. לתרגל הכרת תודה– כל ערב לפני השינה, כתבו לעצמכם 5 דברים טובים שקרו לכם במהלך היום. זה יכול להיות ממש כל דבר, מרגע של שקט לעצמכם עד חדשות טובות שקיבלתם. הרגל זה יפתח את המיקוד החיובי שלנו והנוכחות שלנו ברגעים של אושר.

10. חמלה – הסתכלו בחמלה על עצמיכם ועל הסביבה. תרגלו חמלה כמה שאפשר. פתחו את הלב וחיו חיים של נתינה, אהבה וחמלה כלפי העולם. תאמינו לי שתרגישו טוב יותר מאשר לחיות חיים של ביקורת, שיפוטיות וסטנדרטים בלתי מושגים.